Einde Bali en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van HansenKaren - WaarBenJij.nu Einde Bali en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van HansenKaren - WaarBenJij.nu

Einde Bali en Nieuw Zeeland

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg HansenKaren

04 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Lieve vrienden,

Wij wensen jullie een mooi 2014, met veel plezier en hopelijk ook mooie reizen.

Onze laatste dagen in Ubud waren heerlijk. Op eerste kerstdag brak de zon door en die bleef schijnen. We hebben gezond, gezwommen en gezond. Tussendoor een brommer gehuurd en op ontdekkingstocht in de omgeving. Ditmaal ( in Myanmar zijn we bij een lokale bruiloft geweest) werden we uitgenodigd om een crematie in de open lucht bij te wonen, maar dat vonden we toch iets te heftig. Toen we er later uit nieuwsgierigheid nog eens langs reden toch maar even gekeken. Best indrukwekkend.
De mooiste ontdekking was het Agung Rai museum. Prachtig gebouw in een hele mooie omgeving, met aansprekende kunst. Leuk gesprek gehad met meneer Agung Rai die zijn droom daar heeft verwezenlijkt. Hij heeft een deel van zijn kunst uit Nederland gehaald en kent onze grote musea.
We zijn beide naar de kapper geweest, Hans voor € 5 en ik voor € 7,50 en al zeg ik het zelf het is best goed gelukt. Spannend was het wel. Hans heeft erg zijn best moeten doen om zijn haar niet geverfd te krijgen. Het blijkt dat het merendeel van de mannen in Indonesië het haar verft zodra het grijs wordt.
Toch is Ubud niet meer zoals wij het ons van 5 jaar geleden herinneren. Er is veel gebouwd, nog meer winkeltjes en restaurants en het begint op Kuta te lijken. Best jammer. De ziel gaat eruit.

Op 29 december zijn we naar Nieuw Zeeland vertrokken. Aangekomen in Auckland bleek de tas van Hans te zijn mishandeld door de bagage afhandelaars van Air Malaysia. Omdat het bijna nieuw jaar was kregen we een budget voor een nieuwe tas, want repareren kon vanwege de tijd niet. Nu heeft hij een tas voor 160 liter bagage ( was 120 liter), ruimte genoeg dus voor allerlei " vondsten" .

Auckland is een relaxte stad, ruim van opzet, veel groen, mooie gebouwen en schoon. En de Kiwi 's willen overal vanaf springen. Van bruggen, torens, stellages etc. Je kunt overal voor veel geld aan een elastiek vanaf springen. Niet helemaal ons ding.
Het weer is heerlijk, strak blauwe lucht, zon en ca. 24 graden. Klinkt goed, toch?
De jaarwisseling hebben we, na een goed diner, gevierd tussen de lokalen. Vuurwerk wordt hier centraal afgestoken, vanaf de skytower. Scheelt een hoop rommel elders in de stad.

Vanuit Auckland zijn we naar het noorden vertrokken , naar de Bay of Islands. Prachtige route, heel, afwisselend en wat een mooie uitzichten. Het lijkt het ene moment op Toscane, dan op Oostenrijk, dan weer op Canada, maar altijd mooi. Langs de kant van de weg groeien hier heel veel blauwe en witte Agapantussen. Zo mooi.
In Kahoe logeren we in een backpackers hostel, maar dat is zo leuk en gezellig dat we er de komende weken wel zouden willen blijven.
We hebben een prachtige wandeling gemaakt door de heuvels en werden vervolgens in een haven opgehaald door Tony met speedboat. Verder een tour gemaakt naar het uiterste noorden van NZ, Cape Reigna en over de 90 Miles beach road gereden. Gesurfd over de zandduinen en genoten van alle mooie vergezichten. Wat is dit toch een mooie omgeving. Awesome.

• 08 Januari 2014 - 21:30

Duko:

Beste Karen en Hans,

Voor jullie natuurlijk ook de beste wensen voor 2014!

Jullie zijn 2013 goed geëindigd en 2014 goed begonnen, handig zo'n reis rond de jaarwisseling plannen ;-)

Geniet nog van NZ!

Groet,
    Duko

• 09 Januari 2014 - 09:44

Patricia:

Lieve Karen en Hans
    Alle goeds voor 2014 Geweldig jullie verslag te lezen en zo 'mee te reizen'. In de hostels, weet ik nog uit eigen reiservaringen dat je zoveel meer tips krijgt om wetenswaardigheden te bezoeken. Ondervinden jullie dat ook?

Goede reis weer en groet van Rouppe5

• 09 Januari 2014 - 11:41

Alwin:

Beste Hans en Karen,

Voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar 2014.
    Genieten jullie nog van deze spannende reis :-)

Groet,
    Alwin

• 10 Januari 2014 - 20:06

Claus, Veronika, Emilia & Julia:

Ihr lieben Zwei,

wir wünschen Euch ein gutes und gesundes Neues Jahr!
    Hoffen, Euch geht es gut und freuen uns, Euch bald nach Eurer Rückkehr wiederzusehen....

Weiterhin eine gute, ereignisreiche Zeit wünschen

die 4 Fieselers vom See