Bali en fijne kerstdagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van HansenKaren - WaarBenJij.nu Bali en fijne kerstdagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van HansenKaren - WaarBenJij.nu

Bali en fijne kerstdagen

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg HansenKaren

24 December 2013 | Indonesië, Ubud

De laatste dagen in Java hebben we doorgebracht in een heerlijk hotel in Jogyakarta. Elke ochtend baantjes trekken in het zwembad, daarna uitgebreid ontbijt en dan erop uit. De uitjes waren sterk afhankelijk van de regen, want die wordt alleen maar heviger. Van een enkele bui in de middag naar nu af en toe nog maar droog.
Jogyakarta is een verademing na de drukke steden in het westen. Ons advies aan geïnteresseerde lezers. Ga op Java naar Jogyakarta en vandaar uit naar het oosten.
We verplaatsen ons per fietstaxi en iedere chauffeur wil ons eerst naar een painting galery of batik factory brengen. Uiteraard zijn we daar een keer ingetrapt onder het mom van een bijzondere tentoonstelling van de national galery (?) die we moesten zien. Later hoorden we van een local dat er sprake is van een batik maffia en dat veel van de batik niet echt handmade is maar coca-cola batik is. In de was verdwijnt het patroon spontaan.
We worden gevolgd en overal wil men wel iets van ons of met ons. Hup grote zonnebril op en blik recht vooruit en ondertussen samen erom lachen.

We laten Java achter ons en gaan naar Bali. Hier zijn we 5 jaar geleden al eens geweest en hebben er goede herinneringen aan.
Onze villa met gardenview blijkt wel heel erg groen te zijn en vooral ook te ruiken en na wat heen en weer gepraat verhuizen we naar een zusterhotel naast het Monkeyforrest in Ubud.
De apen pikken hier het eten uit de offertjes die overal staan ( en waar wij helaas af en toe boven op staan) en ook de ontbijt tafel wordt niet geschuwd.
We zijn druk met het "Kopen van een postzegel per dag" . Ondertussen tikt de regen vrolijk tegen het raam en hebben we huisarrest : zitten, lezen en zen

Wij wensen jullie allemaal hele fijne kerstdagen, we zijn in gedachten bij jullie.

• 24 December 2013 - 15:40

Claus, Veronika, Emilia & Julia:

Liebe Karen, lieber Hans,

weiterhin eine tolle Zeit und Frohe Weihnachten vom sonnigen Bodensee wünschen Euch

Claus, Veronika, Emilia & Julia

Wir denken an Euch, liebe Grüße !

• 29 December 2013 - 12:30

Joyce Leijendekkers:

Hallo Hans en Karin,

Ik heb even de tijd genomen om jullie verslagen te lezen. Wat een heerlijke reis maken jullie. En nog lekker drie maanden te gaan!

Via deze weg wens ik jullie een heel mooi 2014. Maar dat kan ook niet stuk zo lijkt mij.

Groetjes van Joyce

• 03 Januari 2014 - 18:49

Sjouk:

wovereem@telfort.nl
    Hallo Hans en Karen

Wij wensen jullie een goed en een gezond 2014 toe .
    De verhalen daar geniet wij van ,op het naar het volgende verhaal .
    Groetjes Wim en Sjouk